Odwrócona hipoteka w nowej rzeczywistości?
04.12.2015Pojawiają się głosy, że po wyborach kwestie związane z odwróconą hipoteką i wprowadzeniem tego kredytu do banków na terenie Polski znalazły się w nowej rzeczywistości. Analizując aktualną sytuację trudno się jednak z tym zgodzić.
Bo tak naprawdę rzeczywistość potrzebujących i czekających na wsparcie potencjalnych Klientów banków zainteresowanych odwróconym kredytem hipotecznym się nie zmieniła, a jeśli się jakoś zmieni, to na pewno nie w jakiś drastyczny sposób.
Osoby starsze już dziś potrzebują solidnego wsparcia finansowego, które upatrują właśnie w odwróconym kredycie hipotecznym. Tak deklarują kontaktując się z nami każdego dnia.
Niestety, czas dla nich biegnie zdecydowanie szybciej, stąd proszą nas o pomoc i przyspieszenie wprowadzenia odwróconej hipoteki do banków. My natomiast z tego miejsca apelujemy do banków, by nie bały się osób starszych i biorąc przykład z wielu krajów europejskich, gdzie seniorzy od wielu lat z powodzeniem korzystają z odwróconej hipoteki.
Odwrócony kredyt w reklamie?
Pozytywnym akcentem może być to, że jak donosi newseria w najbliższym czasie powinna zmienić się rzeczywistość reklamowa w zakresie opracowania nowych standardów w reklamie usług i produktów finansowych tak, aby były one czytelne oraz pozbawione przekłamań.
Prezes Rady Reklamy podkreślił w wywiadzie dla tej agencji: „Wprowadzenie standardów w reklamie usług finansowych jest istotne, ponieważ, po pierwsze, są one niezwykle ważne dla konsumentów i mają znaczenie dla jego przyszłości. To nie jest jednorazowy zakup produktu żywnościowego czy nawet samochodu, ale wybór usługi finansowej, który wpływa na wiele lat życia konsumenta po jednokrotnej decyzji”.
My ze swojej strony apelujemy o włączenie w te prace potrzeb seniorów, którzy są przecież bardzo ważną grupą odbiorców przekazów reklamowych związanych z finansami. Mamy nadzieję, że reklamy odwróconego kredytu hipotecznego będą w pełni zgodne z etyką, a przede wszystkim że na początku przyszłego roku już będą.